آموزش تخته نرد به زبان ساده + نحوه چيدن تخته نرد

با سايت ورزشي اسان اسپرت بدون دغدغه ورزش كنيد.

آموزش تخته نرد به زبان ساده + نحوه چيدن تخته نرد

به دنبال يك بازي فكري پرطرفدار و خوب هستيد؟ مي خواهيد ذهن خود را تقويت كنيد و نمي دانيد به سراغ كدام يك از بازي هاي فكري برويد؟ ما به شما بازي تخته نرد را پيشنهاد مي كنيم تا با فعاليت در آن ذهن خود را تقويت كنيد و از شر استرس و نگراني هاي روزمره خلاص شويد. تخته نرد يكي از كهن ترين و قديمي ترين بازي هاي فكر در دنيا مي باشد كه امروزه طرفداران زيادي در گروه هاي سني مختلف پيدا كرده است. اين بازي فكري براي دو نفر است و دو نفر بايد با كسب مهارت ها و تكنيك هاي لازم بتوانند مهره هاي ديگري را از تخته بيرون كند. به همين دليل ما در ادامه سعي كرده ايم مهم ترين نكات و اطلاعات لازم براي اين بازي را به شما شرح دهيم تا در اين مطلب بتوانيد آموزش تخته نرد مبتدي يا آموزش تخته نرد به زبان ساده را فرا بگيريد و بدانيد در اين بازي چه اتفاقي بر سر مهره ها مي افتد.

نحوه چيدن تخته نرد

موضوع اصلي كه در آموزش تخته نرد بايد به آن بپردازيم نحوه چيدن تخته نرد مي باشد. براي شروع اين بازي هر بازيكن بايد يك تاس پرتاب كند و هر يك از اين دو نفر كه عدد بيشتري همراه با تاس خود بياورد مي تواند بازي را آغاز كند. اگر هم هر دوي افراد تاس مساوي بياورند بايد دوباره تاس را پرتاب كنند. سپس بدين صورت بازي تخته نرد شروع مي شود و بايد به سراغ نحوه چيدن تخته نرد برويم. براي نحوه چيدن تخته نرد ابتدا بايد به عدد روي تاس نگاه كنيد چون عدد روي تاس نشان مي دهد كه مهره ها در چه تعداد خانه بايد حركت داده شوند. در اخر هم مهره ها به صورت رو به جلو و همراه با يك سري قانون حركت داده مي شود كه در ادامه به آن خواهيم پرداخت.بازي تخته نرد

نحوه حركت دادن مهره ها

پس از نحوه چيدن تخته نرد نوبت به نحوه حركت دادن مهره ها مي رسد كه مهره ها با توجه به عدد روي تاس به خانه باز مي توانند جا به جا شوند. خانه باز هم خانه اي است كه دو مهره يا تعداد بيشتري از مهره هاي حريف پر نشده باشد كه در آموزش تخته نرد به آن خواهيم پرداخت. عدد هاي موجود بر روي تاس تشكيل حركت هاي جداگانه مي دهد.براي مثال اگر يك فرد عدد تاس اش ۵ و ۳ باشد مي توانيد يكي از مهره هاي خود را پنج خانه و ديگري را سه خانه جلوتر ببرد و قرار دهد. از طرفي مي تواند يك مهره را هم هشت خانه به جلو ببرد و در يك خانه باز يا خانه بسته كه اشاره كرديم قرار دهد. خانه بسته هم خانه اي هست كه دو مهره يا مهره هاي بيشتري از حريف آن خانه را پر كرده باشد.

براي يافتن يك كلاس شطرنج، تمرين در خانه كافيست وارد سايت اسان اسپرت شويد.

اگر مايل به مطالعه مقاله ورزشي تخته نرد چيست در وبلاگ ورزشي اسان اسپرت هستيد كليك نماييد.

 

تخته نرد یکی از بازی‌های جذاب و معروف است که از قدیم تا کنون مورد توجه بازی‌بازان قرار گرفته است. این بازی دارای قوانین ساده‌ای است که امکان برای بازیکنان ایجاد استراتژی‌های مختلف را فراهم می‌کند. در تخته نرد، هر بازیکن دارای ۱۵ عدد مهره‌ی خود است که سعی می‌کند با جابجایی‌های مختلف آن‌ها را به خانه‌های مخصوص به خود در داخل تخته نرد حرکت دهد و در نهایت همه مهره‌های خود را به خانه‌ی مرکزی تخته نرد برساند.

 

برای شروع بازی تخته نرد، هر بازیکن ۱۵ مهره‌ی خود را در نقاط مشخص شروعی تخته قرار می‌دهد و سپس با حرکت مهره‌ها بر اساس عددی که به دو عدد مکعب انداخته شده است، حرکت می‌دهد. اهمیت استراتژی و برنامه‌ریزی در این بازی بسیار بالاست، زیرا بازیکنان باید به دقت حرکات خود را برنامه‌ریزی کرده و همچنین توانایی پیش‌بینی حرکات حریف خود را داشته باشند. از آنجایی که تخته نرد یک بازی استراتژیک است، همواره ارتقاء مهارت‌های بازیکنان در این بازی می‌تواند به افزایش سطح عمیقی از شور و هیجان در بازی منجر شود.  برای همین است که برای آموزش کامل تخته نرد به تمرین نیاز است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.